26ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

 
     
 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για την πραγματοποίηση των στόχων που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα. Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την Πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των Δημόσιων Σχολείων και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπική σχολικής κοινότητας. Περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να διαμορφώνεται ένα παιδαγωγικό κλίμα που να διευκολύνει την απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία του. Μέσω των συμφωνημένων αρχών και κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου.
  • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών, αλλά και των λοιπών μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργούνται συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

Ο παρών Κανονισμός συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου και με τη συμμετοχή των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων. Μετά την έγκρισή του από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης του Σχολείου μας η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (Διεύθυνσης του Σχολείου, εκπαιδευτικών, βοηθητικού προσωπικού, μαθητών, γονέων και κηδεμόνων) για την διασφάλιση ενός ήρεμου και ασφαλούς μαθησιακού περιβάλλοντος και για την πραγματοποίηση των κοινών μας στόχων.
Η διευθύντρια του Σχολείου,
Χρύσα Κοζανιτά

 

Το όραμα και οι στόχοι του σχολείου μας

Το 26ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας επιδιώκει, σχεδιάζει και υλοποιεί πολιτικές στην κατεύθυνση διαμόρφωσης ενός «σχολείου για όλα τα παιδιά». Βασικός μας στόχος είναι ένα συμπεριληπτικό σχολείο, που προσπαθεί να εντάξει όλους τους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία, ανεξάρτητα από το φύλο, τις ικανότητες, την εθνικότητα ή κάθε άλλη διαφορά. Στόχος, επίσης, του Σχολείου μας είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων εκείνων που διασφαλίζουν σ’ όλους τους μαθητές ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση και τη σχολική επιτυχία. Στο Σχολείο μας η επικοινωνία και η συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες είναι συνεχής και αποτελεί βασικό στοιχείο για την ολοκλήρωση των στόχων του σχολείου, αφού η αρμονική συνεργασία μπορεί να προλάβει αλλά και να επιλύσει πιθανά προβλήματα και να επιφέρει θετικά αποτελέσματα στον τομέα της αγωγής των μαθητών. Τα φαινόμενα επιθετικότητας και βίας που περιορίζουν τα δικαιώματα του άλλου, δεν είναι αποδεκτά και αντιμετωπίζονται με τα δέοντα παιδαγωγικά μέσα. Τέλος, το σχολείο μας συνεργάζεται με όλους τους τοπικούς και όχι μόνο φορείς και τον Δήμο για την επιτυχία των στόχων του.

 

Προσέλευση– παραμονή και αποχώρηση από το Σχολείο

Για το σχολικό έτος 2023- 2024 το πρόγραμμα του Σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

  1. Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο Σχολείο: 08.00-08:15 πμ.
  2. Έναρξη 1ης διδακτικής ώρας: 08:15 πμ.
  3. Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος-αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:15 μμ.

Πρόγραμμα Ολοήμερου Σχολείου:

  1. Έναρξη:13:20 μμ
  2. Λήξη:15.00 ή16:00 μμ

Η προσέλευση των μαθητών στον χώρο του Σχολείου γίνεται από τις 8.00 π.μ. έως τις 8.15π.μ., οπότε και χτυπά το κουδούνι για την έναρξη των μαθημάτων. Οι μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων προσέρχονται στο σχολείο από την είσοδο της οδού Κρέμου και των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων από την είσοδο της οδού Αγίας Ελεούσας. Η πρωινή προσευχή πραγματοποιείται στο προαύλιο του σχολείου. Υπενθυμίζουμε ότι η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Σύμφωνα με το Π.Δ.79/2017, του ΥΠΑΙΘΑ, κατά τη διάρκεια προσέλευσης των μαθητών/τριών δεν παρευρίσκεται κανείς χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου εκτός από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, καθώς επίσης δεν πραγματοποιείται ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων γιατί ο συγκεκριμένος χρόνος των εκπαιδευτικών είναι χρόνος εφημερίας και όχι ενημέρωσης. Οι γονείς παραδίδουν τους μαθητές στον εκάστοτε εφημερεύοντα στην πόρτα του σχολείου και αποχωρούν.

Σε περίπτωση ειδικών λόγων (π.χ. ιατρικές εξετάσεις) μπορεί ο μαθητής να προσέλθει στο Σχολείο αμέσως όταν μπορέσει, μετά όμως από άδεια της Διευθύντριας του σχολείου και αφού έχει προηγηθεί ενημέρωσή της από τους γονείς/κηδεμόνες. Όσοι γονείς έχουν κάποιο λόγο να εισέλθουν στο Σχολείο ενημερώνουν τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό ή τον εκπαιδευτικό της τάξης τους.

Επίσης, και σύμφωνα με το ανωτέρω προεδρικό διάταγμα, για να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των μαθητών και να αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του, οι θύρες εισόδου-εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του. Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δε μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας, συμπεριλαμβανομένων και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ανεξάρτητα αν τους έχει διατεθεί ή όχι ειδικός χώρος για τις συνεδριάσεις τους. Οι γονείς, που για κάποιον έκτακτο λόγο εισέρχονται στο σχολείο (πχ.για να παραλάβουν μαθητή που αποχωρεί πρόωρα) οφείλουν να έρχονται κατευθείαν στο γραφείο της Διευθύντριας ή στο γραφείο Διδασκόντων και σε καμία περίπτωση να μην πηγαίνουν στις τάξεις.

Οι μαθητές σχολούν στη 13.15 μ.μ. (ολοήμερο 15.00 μ.μ. και 16.00μ.μ.), από την ίδια είσοδο – έξοδο από την οποία προσήλθαν στο σχολείο. Παρακαλούνται οι γονείς να είναι στην ώρα τους για την παραλαβή των παιδιών τους από το σχολείο. Αποχώρηση μαθητή από το σχολείο (ισχύει και για το Ολοήμερο), πριν της προκαθορισμένης ώρας γίνεται μόνο κατόπιν συνεννοήσεως με τον εκπαιδευτικό της τάξης ή τη Διεύθυνση του σχολείου, σε ειδικές περιπτώσεις και όχι κατ’ εξακολούθηση. Στην περίπτωση αυτή οι γονείς/κηδεμόνες που παραλαμβάνουν το παιδί οφείλουν να συμπληρώσουν Υπεύθυνη Δήλωση πρόωρης αποχώρησης.

Τέλος, οι μαθητές δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων που επιθυμούν να αποχωρούν μόνοι τους από το σχολείο, οφείλουν να προσκομίσουν υπεύθυνη δήλωση που να το βεβαιώνει υπογεγραμμένη από τους γονείς /κηδεμόνες τους.

 

Φοίτηση μαθητών

Το Σχολείο αποτελεί τον φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, ακριβώς γιατί εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι' αυτό η φοίτηση των μαθητών είναι υποχρεωτική και η συμμετοχή τους σε όλες τις εκδηλώσεις πρέπει να είναι ενεργός και συστηματική. Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου, καθώς και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι παρελάσεις και κάθε άλλη εκδήλωση που οργανώνει το σχολείο αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και συμβάλλουν στην αποτελεσματική πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η ελλιπής φοίτηση υπονομεύει το εκπαιδευτικό έργο και παρεμποδίζει την πρόοδο των μαθητών.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν έγκαιρα το Σχολείο (είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου). Αλλά και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός της τάξης οφείλει να επικοινωνεί με την οικογένεια, όταν πρόκειται για μακρόχρονη ή επαναλαμβανόμενη απουσία μαθητή.

Υπεύθυνος για την καταγραφή των απουσιών των μαθητών στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ είναι ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός κάθε τμήματος.

Για τη συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση και προσκόμιση του Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α΄ και Δ΄ τάξεων.

Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να επικαιροποιούν την εγγραφή των μαθητών/τριών στο Ολοήμερο πρόγραμμα κατά το 2ο 15νθήμερο του Νοεμβρίου και κατά το1ο15νθήμερο του Φεβρουαρίου.

Τέλος, η φοίτηση των μαθητών του Ολοήμερου προγράμματος διακόπτεται όταν ο μαθητής συμπληρώσει 15 συνεχόμενες απουσίες, οι οποίες δε δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση.

 

Θέματα συμπεριφοράς μαθητών

Α)Γενικά

Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν ως στόχο την υιοθέτηση από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας μορφών συμπεριφοράς που βασίζονται στον διάλογο, την υπευθυνότητα, την ειλικρίνεια και τη δημοκρατία και στάσεις που σέβονται τους σχολικούς κανόνες, την προσωπικότητα και την ασφάλεια όλων καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής ζωής. Οποιαδήποτε μη αποδεκτή συμπεριφορά μαθητή θα αντιμετωπίζεται στο πλαίσιο του σχολείου σε συνεργασία με τους γονείς, καθώς είναι υπόθεση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των γονέων.
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών ενημερώνονται από τους εκπαιδευτικούς, ώστε να αντιμετωπίζονται παιδαγωγικά τα όποια θέματα συμπεριφορών προκύπτουν. Η διαμόρφωση ενός δημοκρατικού σχολείου για όλα τα παιδιά, που να προάγει την ενεργή συμμετοχή όλων (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών), να καλλιεργεί εμπράκτως με τη λειτουργία του τις αξίες της συνεργατικότητας, της αλληλεγγύης και του αλληλοσεβασμού είναι βασικός παράγοντας πρόληψης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης της βίας και του εκφοβισμού προς όλους.

 

Β) Ανταμοιβές– κυρώσεις

Οι ανταμοιβές

  1. Η μόνη ανταμοιβή δεν μπορεί να είναι άλλη από τη σχολική επιτυχία. Για τον λόγο αυτό οι οικογένειες και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να σέβονται και να αναδεικνύουν την εργασία του παιδιού με το ενδιαφέρον και την προσοχή τους κάθε μέρα.

Οι κυρώσεις

  1. Καμία κύρωση ή ποινή δεν μπορεί να δοθεί για τα σχολικά αποτελέσματα.
  2. Οι κυρώσεις αφορούν την συμπεριφορά. Αναλυτικά:

1ο Στάδιο

  1. Παρατήρηση από τον εκπαιδευτικό (1ηκαι2η).
  2. Επίπληξη από τον εκπαιδευτικό.
  3. Παρατήρηση από την Δειυθύντρια και τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα.
  4. Επίπληξη από την Διευθύντρια και κλήση του γονέα ή κηδεμόνα στο σχολείο για κοινή αντιμετώπιση τουπροβλήματος.

2ο Στάδιο
Εάν, παρά τη λήψη των παραπάνω πειθαρχικών μέτρων, ο μαθητής δε βελτιώσει τη συμπεριφορά του και συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια παραβατικότητα, τότε το θέμα παραπέμπεται προς συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και προχωρεί στις παρακάτω ενέργειες:

  1. Καλεί τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή και μαζί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
  2. Καλεί την Σύμβουλο Εκπαίδευσης και σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
  3. Έχει τη δυνατότητα, αν το κρίνει σκόπιμο, να ζητήσει τη βοήθεια παιδοψυχολόγου ή άλλου ειδικού επιστήμονα με τη σύμφωνη γνώμη και συνεργασία του γονέα ή κηδεμόνα.

Μετά τη αναλυτική εξέταση του θέματος και τη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων, ο Σύλλογος Διδασκόντων παίρνει την τελική απόφαση. Ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει, αν το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και επαναλαμβανόμενο, την αλλαγή τμήματος του μαθητή ή την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

 

Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες κάθε μέρα. Ιδιαίτερη προσοχή οφείλουν να δίνουν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές για τις αίθουσες όπου μετά τις13:20 φιλοξενείται το ολοήμερο πρόγραμμα.

 

Διάλειμμα

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος από την αίθουσα διδασκαλίας, συνοδεύοντας τους μαθητές στο προαύλιο. Δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Ο γονέας/κηδεμόνας προκειμένου να δώσει οτιδήποτε άκρως απαραίτητο στο παιδί του ενημερώνει σχετικά το σχολείο. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου παρευρίσκονται οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

 

Σχολική εργασία

Οι μαθητές παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό, τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.

Να σημειωθεί ότι δεν επιτρέπεται τα παιδιά να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια, κινητά τηλέφωνα, όπως επίσης και πολύτιμα αντικείμενα. Σε περίπτωση που αυτό συμβεί, θα παρακρατούνται και θα δίνονται στους γονείς. Πιο ειδικά, οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του Σχολείου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο, χρησιμοποιείται μόνο κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.

Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι αυτή είναι σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι κατ' οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα. Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το και βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να μελετάει αυτόνομα, όσον το δυνατό σε μικρότερη ηλικία, ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος.

 

Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου– οικογένειας

Α)Γενικά

  1. Η   εκπαιδευτική       κοινότητα      αποτελείται      από    τα    παιδιά,    τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς. Ο διάλογος και η πληροφορία

ανάμεσα στα μέρη είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία της καθώς είναι οι εγγυητές της σχολικής επιτυχίας του παιδιού.

  1. Γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί οφείλουν να συμμετέχουν στη διαμόρφωση ενός ομαλού, ασφαλούς και αποτελεσματικού σχολικού περιβάλλοντος.

Επισημαίνεται ότι οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να το αναφέρουν αρχικά στον εκπαιδευτικό της τάξης, να το συζητούν και να το αντιμετωπίζουν από κοινού. Σε καμία απολύτως περίπτωση δεν απευθύνεται γονέας σε μαθητή του σχολείου μας εντός του σχολικού χώρου προκειμένου να λύσει μια διαφορά που προέκυψε μεταξύ των μαθητών ή να επιπλήξει άλλο μαθητή για κάτι που συνέβη. Οι εκπαιδευτικοί και η διεύθυνση του σχολείου είναι οι μόνοι αρμόδιοι για να επιληφθούν οποιουδήποτε θέματος.

Β) Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και Γονέων/Κηδεμόνων

Τα παιδιά επιδίδουν στους γονείς τους αυθημερόν τα ενημερωτικά έγγραφα που τους δίνονται. Δείχνουν τα τετράδιά τους, τα πλάνα εργασίας και τις αξιολογήσεις που τους έχουν δοθεί.
Οι γονείς συμμετέχουν στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται μέσα στη χρονιά. Ελέγχουν καθημερινά τα τετράδια των μαθητών. Κοιτάζουν με προσοχή τις αξιολογήσεις που τους κοινοποιούνται, τις προσκλήσεις των εκπαιδευτικών για μελλοντικές συναντήσεις και πληροφορούν τους εκπαιδευτικούς για κάθε σημαντική αλλαγή στην οικογενειακή ζωή, καθώς και για τυχόν αλλαγές στους τηλεφωνικούς αριθμούς και τα email τους.

Οι εκπαιδευτικοί οργανώνουν μια ομαδική ενημερωτική συνάντηση γονέων ή συναντούν όλες τις οικογένειες ατομικά στην αρχή της χρονιάς. Γνωστοποιούν στους γονείς τουλάχιστον τρεις φορές τον χρόνο τις αξιολογήσεις τους και δέχονται τις οικογένειες κάθε φορά που αυτές το ζητούν. Επιπλέον κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς προσκαλούν σε συνάντηση τις οικογένειες κάθε φορά που χρειάζεται.

 

Πολιτική προστασίας του σχολείου από πιθανούς κινδύνους-Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με συνέπεια οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, να απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Η Διευθύντρια του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές, Προϊστάμενοι  οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/ υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας – Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας  του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Διεύθυνση του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.